Главная О проекте Условия работы Скидки Вакансии Цены и гарантии Способы оплаты Заказать работу Контакты
рус.укр.
Pасширенный поиск
ЦЕНА:   50 грн.
ЦЕНА:   115 руб.
Данную работу можно скачать сразу после оплаты!!!
Тема работы:

Інноваційні форми навчання в 8 класі з біології   (ID работы: 211)

Направление: Методики преподавания предметов
Предмет: Методики преподавания биологии
Тип работы: Курсовая работа
Число страниц: 26
Год защиты: 2008
ВУЗ: Дрогобычский государственный педагогический университет имени Ивана Франко
Курс: 4
Язык: Украинский
Содержание
ПЛАН
Вступ
1. Форми організації навчання
2. Урок як основна форма навчання
2.1. Основні типи уроків
2.2. Структура та мета уроку
2.3. Моделі сучасного уроку
3. Структура та мета тренінгу
4. Уроки-семінари для 8 класу
Висновки
Список використаних джерел
Введение
ВСТУП
У Концепції 12-річної середньої загальноосвітньої школи зазначено, що одним із її завдань, є "становлення в учнів цілісного наукового світогляду, загальнонаукової, загальнокультурної, технологічної, комунікативної і соціальної компетентностей на основі засвоєння системи знань про природу, людину, суспільство, культуру, виробництво, оволодіння засобами пізнавальної і практичної діяльності". Це завдання сучасної української школи актуалізує проблему формування в учнів біологічних понять - основи системи наукових знань. У розв'язанні зазначеної проблеми провідна роль належить новим та удосконаленим існуючим методикам формування біологічних понять.
Аналіз психолого-педагогічної літератури показав, що з роками проблема формування біологічних понять в учнів не втратила актуальності. Ідеї навчання як цілісного процесу в єдності його змістової і процесуальної сторін обґрунтовувалися В.В. Краєвським (1977); загальнодидактичні та психологічні основи формування в учнів наукових понять вивчали Л.С. Виготський (1981), С.У. Гончаренко (1989), В.В. Давидов (2000), В.П. Зінченко (2001), Н.О. Менчинська (1989), Н.Ф. Тализіна (1979), А.В. Усова (1988). У науково-педагогічних джерелах обґрунтовано загальні теоретичні засади формування біологічних понять, зокрема у фундаментальних працях М.М. Верзиліна (1956, 1974), І.Д. Звєрєва (1985), О.В. Казакової (1956), Б.Д. Комісарова (1986), В.М. Корсунської (1956, 1983), Г.Я. Малахової (1956), А.М. Мягкової (1985), В.М. Пакулової (1980), А.В. Степанюк (1999).
Мета курсової роботи – вивчити інноваційні форми навчання біології та розробити плани уроків-семінарів.
Предметом даної курсової є форми та методи навчання біології.
Об’єкт дослідження – удосконалення форм проведення уроків, тренінгів уроків-семінарів для учнів 8 класів.
Завдання курсової роботи: охарактеризувати традиційні та інноваційні форми навчання біології у 8 класі.
Заключение
ВИСНОВКИ
Оскільки автори нині діючих підручників з біології, основ здоров’я, природознавства передбачають різні підходи до викладання, лише творчість, компетентність вчителя визначають форми і методи організації навчально-виховного процесу. Доцільність, продуманість, уміле застосування обраних методик забезпечать продуктивність уроку.
Проте загальновідомо, що урок у масовій школі більш за все страждає від:
• неякісної підготовки;
• поганого розрахунку;
• непродуманої імпровізації;
• порушень педагогічних закономірностей.
Тільки підвищивши рівень підготовки уроків, можна всерйоз розраховувати на більший успіх навіть без зміни форм проведення уроку. За будь-якої, навіть найсучаснішої, форми уроку, відсутність розрахунку, непродуманість етапів уроку буде катастрофічно знижувати його ефективність[21].
Але не слід забувати, що в інформаційному суспільстві з кількістю знань, що зростають і змінюються дедалі швидше, усе більше цінується уміння знайти, засвоїти і використати конкретні знання. Тому так важливо формувати у школярів соціально-психологічні компетентності, що найефективніше реалізується на тренінгу. При виборі різних форм і методів навчання з біології, основ здоров’я, природознавства, учитель повинен зорієнтувати учнів на практичне застосування здобутих на уроці знань і найголовніше – забезпечити розвиток головного надбання нації – уміння її громадян, які залежатимуть від здатності населення навчатися, здобувати навички, витворювати нові розв’язання й примножувати цінності.
Курс «Біологія людини» у 8–9-х класах покликаний не лише познайомити учнів з будовою та функціями власного організму, а й розкрити складні регуляторні (нервові, гуморальні, імунні) процеси, познайомити із психолого-фізіологічними особливостями людини. Одним із завдань шкільного курсу біології в цих класах є формування вмінь зберігати власне здоров’я, надавати допомогу в разі виникнення порушень нормальної життєдіяльності організму, запобігати цим порушенням. Особливої актуальності ці вміння набувають у зв’язку з поширенням епідемії ВІЛ/СНІД, туберкульозу, захворювань, що виникають унаслідок недостатності йоду в організмі.
Литература
СПИСОК ВИКОРИСТАНИХ ДЖЕРЕЛ:
1. Анн Л.Ф. Психологический тренинг с подростками. – СПб.: Питер, 2005. – 271с.: ил. – (Серия «Єффективный тренинг»).
2. Бадмаев Б.Ц. Психология и методика ускоренного обучения. – М.: Гуманит. Изд. Центр ВЛАДОС, 1998. – 272 с.
3. Бондар В.І. Дидактика. – К., Либідь,2005. – 264 с.
4. Ващенко Л.С. Основи здоров’я: Книга для вчителя / Л.С.Ващенко, Т.Є.Бойченко.- К.: Ґенеза, 2005. – 240 с.
5. Вишневський О.І., Кобрій О.М., Чепіль М.М.Теоретичні основипедагогіки: Курс лекцій / За ред.. О.Вишневського. – Дрогобич: Відродження, 2001. – 268 с.
6. Воронцова Т.В., Пономаренко В.С. Основи здоров’я, 5 клас: Посібник для вчителя. – К.: Алатон, 2005. – 264 с.
7. Воронцова Т.В., Пономаренко В.С. Школа проти СНІДу. Профілактика ризикованої поведінки: Посібник для вчителя. – К.: Алатон, 2004. – 256 с.
8. Голант Е.Я. Методы обучения в советской школе. – М., 1957.
9. Гриньова М.В. Методика викладання валеології: Навчально-методичний посібник. – Полтава: АСМІ. – 2004 – 220 с.
10. Дидактика современной школы: пособие для учителей / Б.С.Кобзарь, Г.Ф. Кумарина, Ю.А.Кусый и др. Под ред. В.А.Онищука. – К. : Рад. Шк., 1987. – 351 с. – (Пед. Б-ка). – библиогр.: с. 340 – 346.
11. Дидактика современной школы: Пособие для учителей / Б.С.Кобзарь, Г.Ф.Кумарина, Ю.А.Кусый и др.. Под ред.. В.А.Онищука. – К.: Рад. Шк.., 1987. – (Пед.б-ка).351 с.
12. Інформаційна серія «Здоров’я в школі». Документ 9 .Навички заради життя. – <http://www.unicef/org/programme/lifeskills/>
13. Клепко С.Ф. Наукова робота і управління знаннями: Навчальний посібник. – Полтава: ПОІППО, 2005. – 201 с.
14. Кузьмінський А.І., Омельченко В.Л. Педагогіка: Підручник. – К.: Знання-Прес, 2003. – 418 с. – (Навчально-методичний комплекс з педагогіки).
15. Лозова В.І., Троцко Г.В. Теоретичні основі виховання і навчання: Навчальний посібник / Харк. держ. пед. ун-т ім Г.С.Сковороди. – 2-е вид., випр. і доп. - Харків: «ОВС», 2002 – 400 с.
16. Мазоха Д.С., Опанасенко Н.І. Педагогіка: Навчальний посібник. – Київ, Центр навчальної літератури, 2005. – 232 с.
17. Маслоу А. Психология бытия. – М.: Резол-Бук, Ваклер, 1997.
18. Міщенко М.Д. Ідеологія, соціальна міфологія та трансформаційні процеси в українському суспільстві. Рада Національної Безпеки України. К.: НІСД, 1998. – 100 с.
19. Навчання в дії: Як організувати підготовку вчителів до застосування інтеракт. технологій навчання: Метод. посіб. / А.Панченков, О.Пометун, Т.Ремех. – К.: А.П.Н., 2003. 72 с.
20. Підласий І.П. Практична педагогіка або три технології. Інтерактивний підручник для педагогів ринкової освіти – К.: видавничий Дім 2СЛОВО», 2004. – 616 С.
21. Пометун О.І., Пироженко Л.В., За ред. О.І.Пометун. Сучасний урок. Інтерактивні технології навчання: Наук. метод. посіб. – К.: Видавництво А.С.К., 2004. – 192 с.; іл.
22. Рай Л. – Развитие навыков тренинга. – СПб.: Питер, 2002. – 208 с.: ил. – «Серия Эффективный тренінг».
23. Страшко С.В., Гриньова М.В., Мороз І.В., Міненок А.О. Методика викладання основ здоров’я, валеології та безпеки життєдіяльності // Навчальна програма. – Київ: Освіта України, 2005. – с.16.
24. Страшко С.В., Животовська Л.А., Гречишкіна О.Д., Міненок А.О., Савонова О.В., Гаврилюк В.О. Соціально-просвітницькі тренінги з формування мотивації до здорового способу життя та профілактика ВІЛ/СНІДу / За редакцією Страшка С.В. // Навчально-методичний посібник для викладачів валеології,основ медичних знань та безпеки життєдіяльності, вчителів основ здоров’я, студентів вищих педагогічних навчальних закладів. – 2-е вид., переробл. і допов. – Київ: Освіта України, 2006. – 260 с.
25. Торп С., Клиффорд Д. – СПб.: Питер, 2004. – 224 с.: ил. – (Серия «Практическая психология»).
26. Фіцула М.М. Педагогіка: Навчальний посібник для студентів вищих педагогічних закладів освіти. – К.: Видавничий центр «Академія», 2001. – 528 с. (Альма-матер).
27. Фіцула М.М. Педагогіка: Навчальний посібник для студентів вищих педагогічних закладів освіти. – 3-тє вид., перероб. і доп. - Тернопіль: Навчальна книга – Богдан, 2005. – 232 с.
28. Якупов В.В. Педагогіка: Навч. посібник. – К.: Либідь, 2002. – 560 с.