Главная О проекте Условия работы Скидки Вакансии Цены и гарантии Способы оплаты Заказать работу Контакты
рус.укр.
Pасширенный поиск
ЦЕНА:   80 грн.
ЦЕНА:   182 руб.
Данную работу можно скачать сразу после оплаты!!!
Тема работы:

«Ризик у комерційній діяльності суб’єктів господарювання (за матеріалами приватного підприємства «Луговий В.Д»)   (ID работы: 1957)

Направление: Экономика
Предмет: Коммерческая деятельность
Тип работы: Курсовая работа
Число страниц: 43
Год защиты: 2010
ВУЗ: Полтавский Университет Потребительской Кооперации Украины (ПУПКУ
Специальность (факультет): товарознавчо-комерційний
Курс: 5
Язык: Украинский
Содержание
Зміст
ВСТУП.
1. Сутність, значення і види ризику в комерційній діяльності підприємств
2. Коротка організаційно-економічна характеристика діяльності підприємства
3. Показники ризику та методи його оцінки
4. Ефективність комерційної діяльності торгового ПП «Луговий В.Д.»
5. Основні способи та шляхи зниження ризику в комерційній діяльності
Висновки та пропозиції
Література
Введение
ВСТУП.

Законодавчо встановлено, що комерційна діяльність є ризиковою, тобто дії учасників підприємництва (комерції) в умовах сформованих ринкових відносин, конкуренції, функціонування всієї системи економічних законів не можуть бути з повною визначеністю розраховані і здійснені. Багато рішень у комерційній (підприємницькій) діяльності доводиться приймати в умовах невизначеності, коли необхідно обирати напрям дій із декількох можливих варіантів, здійснення яких складно передбачити.
Ризик притаманний будь-якій сфері людської діяльності, що пов'язано з безліччю умов і факторів, що впливають на позитивний результат прийнятих людьми рішень. Історичний досвід показує, що ризик недоодержання намічених результатів особливо став виявлятися при загальності товарно-грошових відносин, конкуренції учасників господарського обороту.
Ринок є насамперед економічна воля. Над підприємцем можуть підніматися тільки закон і встановлювані їм обмеження. Державне регулювання в умовах ринку зводиться переважно до встановлення норм здійснення підприємницької діяльності і до податкової системи. Все інше визначається виробником і споживачем, їхньою волею, а в якійсь мірі складається випадковим образом.
За економічну волю приходиться платити. Адже волі одного підприємця відповідає одночасно й воля інших підприємців, що вільні купувати чи не купувати його продукцію, пропонувати за неї свої ціни, продавати йому за визначеними цінами, диктувати свої умови угод.
При цьому природно, що ті, з ким приходиться вступати в господарські відносини, прагнуть насамперед до своєї вигоди, а вигода одних може стати збитком для інших. До того ж підприємець-конкурент узагалі схильний витиснути свого опонента з ринку.
При такому підході в ринковій економіці можна взагалі виявитися поза справою і без справи. Треба не уникати неминучого ризику, а вміти відчути ризик, оцінювати його ступінь і не переходити за припустимі межі.
На жаль, у нашій економічній науці і практиці господарювання, власне кажучи, відсутні загальновизнані теоретичні положення про господарський ризик. Украй слабко розроблені методи оцінки ризику стосовно до тих чи інших виробничих ситуацій і за видами діяльності, відсутні розповсюджені практичні рекомендації про шляхи і способи зменшення і запобігання ризику.
Відзначу, що існують окремі види підприємницької діяльності, у яких ризик піддається розрахунку, оцінці і де методи визначення ступеня ризику відпрацьовані і теоретично, і практично. Це насамперед страхування майна, здоров'я і життя, а також лотерейна й ігорна справа.
Зрозуміло, що в даному випадку мова йде про вузькі, вкрай специфічні види підприємницької діяльності. Застосовані для таких видів діяльності методи оцінки ризику звичайно не вдається використовувати в інших галузях і сферах підприємництва.
До того ж страховий ризик відноситься переважним чином до об'єкта, поза прямою залежністю від виду діяльності. Страхування будинку, автомобіля звичайно не враховує способів використання страхового об'єкта.
При оцінці ж підприємницького комерційного ризику нас насамперед цікавить не доля всього об'єкта, а ступень небезпеки і розмір потенційного збитку в умовах конкретної угоди, супровідних їй видів діяльності.
Підприємець змушений вивчати ризик, що виникає при виробництві, закупівлі, продажу продукції і при всіх інших видах діяльності підприємства. Адже його цікавить не компенсація ризику, а запобігання збитку.
Визначають ризик у вигляді додаткових витрат, непередбачених у прогнозах, проектах, планах, програмах, або ж в одержані доходів, менші за очікувані. Причому, якщо витрати необхідні у будь-якому випадку, то збитки є наслідком невизначеності.
Вважаємо на сучасному етапі розвитку економіки країни дану тему курсової роботи досить актуальною. Метою курсової роботи є вивчення ризику у комерційній діяльності суб’єктів господарювання. Об'єктом дослідження курсової роботи є приватне підприємство «Луговий В.Д».
Для досягнення мети поставлені наступні завдання: вивчити сутність, значення і види ризику в комерційній діяльності підприємства, проаналізувати коротку організаційно-економічну характеристику діяльності підприємства, визначити показники ризику та методи його оцінки, зробити аналіз ефективності комерційної діяльності підприємства, навести основні способи та шляхи зниження ризику в комерційній діяльності, зробити відповідні висновки та пропозиції тощо.
Статистичний матеріал курсової роботи аналізується за 2007-2009 роки
Курсова робота складається з 3 таблиць, 2 рисунків, 9 формул, використано 33 літературних джерел. Загальний обсяг курсової роботи 43 сторінки.
Заключение
Висновки та пропозиції

Метою курсової роботи є вивчення ризику у комерційній діяльності суб’єктів господарювання. Об'єктом дослідження курсової роботи є приватне підприємство «Луговий В.Д».
Комерційний ризик - це ризик, що виникає внаслідок будь-яких видів діяльності, пов'язаних з виробництвом продукції, товарів, послуг, їх реалізацією, товарно-грошовими і фінансовими операціями, комерцією, здійсненням соціально-економічних і науково-технічних проектів.
ПП «Луговий В.Д.» займається роздрібною, дрібнооптовою та оптовою торгівлею продовольчими товарами. Торгове підприємство створене у 2003 році.
Товарооборот ПП «Луговий В.Д.» зростає з кожним роком. Так, у 2009 році в порівнянні з 2008 роком показник товарообороту зріс на 6,2%, а порівнюючи з 2007 роком на 13,8% відповідно. Але в 2007 році спостерігається недовиконання плану роздрібного товарообороту на 4,6% (59,5 тис.грн.), що призвело до невиконання товарообороту в цілому по ПП «Луговий В.Д.». Причиною недовиконання плану є позаплановий ремонт торгового залу. В 2008 та 2009 році план товарообороту було перевиконано на 2,8%та 1,13% відповідно.
Валовий дохід зріс на 15,5% (73,4 тис.грн.) порівнюючи з 2007 роком. Витрати обігу також зросли, так як збільшилася заробітна плата, вартість пального, закупівельна ціна на товари тощо.
Прибуток ПП «Луговий В.Д.» в 2009 році складає 25 тис.грн., що в 2 рази більше ніж в 2007 році. Впродовж 2007-2008 років план прибутку виконувався повністю, навіть в 2007 році перевиконання плану на 0,8%, в 2008 році на 1,7% тощо.
Рентабельність торгового приватного підприємства в 2009 році складає 0,92%, що на 84%більше ніж в 2007 році.
ПП «Луговий В.Д.» середнє за розміром. Загальна площа складає 1139 кв.м., з неї площа торгового залу – 248 кв.м. Ефективність використання торгової площі з кожним роком збільшується, показник ефективності використання робочої сили за останні 3 роки майже без змін, ефективність використання трудових ресурсів зменшилася за рахунок значного підвищення рівня заробітної плати. Торгівельне приватне підприємство працює не на повну міцність, але на досить стабільному рівні в складних сучасних умовах господарювання
Для зниження комерційного ризику необхідно:
• постійно збирати економічну інформацію про можливих постачальників, зокрема про освоєння нових тех¬ніки і технологій,
• заздалегідь планувати і розробляти способи функціонування підприємства в умовах пошуку альтернатив¬них постачальників;
• здійснювати диверсифікацію» виробництва шляхом розширення нових технологій і видів продукції;
• встановлювати некомерційні зв'язки із реальними та потенційними постачальниками, розширювати та підтримувати особисті контакти з ними;
• залучати банки, страхові компанії в якості гаранта цих операцій;
• розвивати заставні операції;
• активно використовувати всі види і форми маркетингу;
• поліпшувати якість продукції;
• купувати акції підприємств-постачальників;
• проводити диверсифікацію постачання;
• створювати регіональні системи страхування господарсько-комерційних операцій і розробляти низку засобів перестрахування;
• розробляти довготермінову стратегію виробництва та маркетингових досліджень;
• освоювати гнучкі технології виробництва, що допускають швидку переорієнтацію на випуск інших видів продукції;
• прогнозувати динаміку цін та вдосконалювати цінову політику;
• розширити асортимент продукції зп рахунок місцевих виробників
• проводити рекламні акції тощо.
Литература
Література

1. Абчук В.А. Коммерция: учебник.- СПБ: Изд-во Михайлова В.А., -2000,- 475 с.
2. Апопій В.В. та інші Комерційна діяльність на ринку товарів та послуг К.: НМЦ “Укоопосвіта”, 2002 – 458с.
3. Балабанова Л.В. Оптовая торговля: маркетинг й коммерция. -М.: Экономика, 1990.
4. Бланк И.А.Торговьый менеджмент.-К.:УФИМБ, 1997
5. Джоунз Г. Торговый бизнес: как организовать й управлять. -М.: ИНФРА, 1996. -304с.
6. Жигульский В.Г. Современный супермаркет. Учебник по современным формам торговли.- Москва.200, с. 203
7. Кардаш В. Я. Маркетингова товарна політика. Навч. посібник. -К. -КНЕУ, 1997.-187с.
8. Комерційна діяльність на ринку товарів та послуг (за редакцією проф. Апопія В. В., проф. Гончарука Я, А.).-Львів; вид - во ЛКА, 2001. - 450 с.
9. Коммерческая деятельность производственных предприятий (фирм): Учебник /По дред. проф. Новикова О.А.- СПБ: Изд-во СПбГУЗФ, 1999,416с.
10. Концепція розвитку внутрішньої торгівлі України. Схвалено пост. КМУ від 20 грудня 1997 р. № 1449.
11. Котлер Ф. Основы маркетинга. Пер. с англ. - М.: Прогресс.1990. - 736 с. Миколаєва Г. И.
12. Леви Майки, Вейнц, Бартон А. Основы розничной торговли. - М.: Зкономика , 1986.- с.47. 225 с.
13. Николаева Т. И. Технология и коммерческая деятельность. Учебное пособие. - Екатеринбург: Издательство Урал. Гос. Экон. Ун-та, 1997. с. 55. .-98с'
14. 13 Организация коммерческой деятельности: Справ, пособие /С.Н. Виноградова, С.П. Гурская, О. В. Пигунова и др.; Под общ. ред. С.Н. Виноградовой. - Мн.: Виш. шк., 2000. - 464 с.
15. Организация и технология торгових процессов /Под ред. Ф.Г.Панкратова,-М.: Экономика, 1990.
16. Осипова Л.В., Синяева И.М. Основы коммерческой деятельности: Учебник для вузов. -М.: Банки и биржи. ЮНИТИ, 1997.
17. Основы коммерческой деятельности: Учебник. - М.: Юристь, 2000. - 659 с.
18. Панкратов Ф.Г., Памбухчиянц В.К. Коммерция и технология торговли.-М.: ИВЦ «Маркетинг», 1994.
19. Панкратов Ф. Г., Серегина Т. К. Коммерческая деятельность: Учебник для высш. й средн. спец. учеб. заведений. - М.: Информационно - внедренческий центр «Маркетинг«, 1998. -328с.
20. Панкратов Ф.Г "Комерційна діяльність в кооперативній торгівлі". Навчальний посібник. М., ЦУМК, 1992.
21. Памбухчиянц В.К. Организация и технология коммерческой деятельности: Учебник для студентов средних специальных учебных заведений. - 2-е изд. перероб. и доп. - М.: Информационно - внедренческий центр «Маркетинг«, 2001. -450с.
22. Памбухчиянц В.К. Организация, технология и проектирование торгових предприятий: Учебник.-М.: ИВЦ "Маркетинг", 1998.
23. Пик Х.С., Пик З.Ф. Супермаркет: Организация и управление. Пер. с англ.-М.:Экономика, 1979.
24. Пик Хью. Супермаркет, - М.: Сирин, 2001.- с.25
25. Половцева Ф.П. Коммерческая деятельность.- М.: ИНФРА-М, 2000. 248 с.
26. Синецкий Б.Й. Основи коммерческой деятельности.-М.: Юристь. 1998, 659 с.
27. Сухов В.О., Сухов С.В. Коммерсант в промышленности: Учебник.- Академия. 2004,- 224 с.
28. Технологія й обладнання підприємств торгівлі /Кер.авт.кол. В.М.Ребіцький.-К.:Либідь.1996.
Додаткова література
1. Комерційні ситуації і методичні вказівки для їх вирішення. ПКІ, 1995.
2. Апопій В.В. "Комерційна діяльність: сучасний зміст, форми". "Вісті" від 21.07.94. с.4.
3. Апопій В.В. "Правова база комерційної діяльності", "Вісті" від 15.09.94. с.4
4. Апопій В.В. "Як закупити товар". "Вісті" від 6.10.94. с.10.
5. Правдин Д.И. и др. Рыночное предпринимательство. Учебное пособие. М. Институт международного права и экономики. 1994.
Другие работы этого направления
«Формування ассортименту товарів в роздрібній торговельній мережі (за матеріалами роздрібного торговельного підприємства ФОП Мінак П.О. магазин «Дім Техніки»»
«ОРГАНІЗАЦІЯ І ТЕХНОЛОГІЯ РОБОТИ МАГАЗИНУ (на матеріалах магазину “Продукти” ПП Носик Н.А.)»
«Ринок освітніх послуг» (за матеріалами навчальних закладів України)
«Комерційне забезпечення товаропостачання роздрібної торговельної мережі (за матеріалами магазину «Казка» ЗАТ«Укрпродторг»
«Формування та управління ассортиментом товарів в супермаркеті (за матеріалами супермаркету «ЕкоМаркет» ТОВ «Еко»)
«Джерела закупок і постачання, їх вивчення, оцінка і вибір» (за матеріалами магазину «Навчальна книга»)
«Види та форми послуг на оптовому ринку”(за матеріалами ТОВ «Спецкоммунторгсервіс»)
«Комерційна діяльність оптового підприємства за сучасних умов (за матеріалами ТОВ «Укрспецторг»)»
«Шляхи підвищення ефективності комерційної діяльності (за матеріалами ПП Зіненко Н.В. магазин «Продукти»)
Комерційна робота оптового торгового підприємства в умовах ринку та шляхи її оптимізації (за матеріалами ВАТ „Укрторгбудматеріали”)".
«Зростання ролі послуг в економіці-основна передумова формування рин-ка послуг та активізації комерційної діяльності» (за матеріалами ТОВ «ТЕХ-ПРОМ» )
«Формування асортименту товарів на оптовому підприємстві (за матеріала-ми оптових підприємств різних форм власності)
«Контроль якості постачання товарів та виконання договірних зобов’язань (на матеріалах магазину «Монарх»»
Транспорт та економіка. Послуги транспорту. Загальні питання» (за матеріалами автотранспортного підприємства «АТП-23»
Канали розподілу в системі комерційних операцій на ринку товарів та послуг (за матеріалами супермаркету “Фуршет”)
«Комерційна діяльність оптового підприємства (за матеріалами оптового підприємства ТОВ «Максимус»)»
«Організація комерційної діяльності в роздрібній торгівлі (за матеріалами супермаркету «Фуршет»)
«Формування ассортименту товарів в роздрібній торговельній мережі (за матеріалами роздрібного торговельного підприємства ТОВ «Лікріон»
Господарські зв'язки роздрібного торговельного підприємства та оцінка їх ефективності на прикладі ТЦ Новус Ірпінь, центральна 2
Комерційно-логістичні операції на ринку послуг” (на матеріалах магазину «Провінція» ПП Венгровский Н.В..
Організація торгівлі непродовольчими товарами та шляхи її вдосконалення на основі магазину непродовольчих товарів ФОП "Каприз"
Організація комерційної діяльності супермаркету (за матеріалами супермаркету ТОВ «Амстор»)
«Шляхи підвищення ефективності комерційної діяльності (за матеріалами ПП Зіненко Н.В. магазин «Продукти»)
Організація оптових закупок та продажу товарів» (на матеріалах ЗАТ «Стандарт»)»
«Стратегія розвитку туристично-реакційних послуг» (за матеріалами ПАТ МЕГА - ТУР)