Главная О проекте Условия работы Скидки Вакансии Цены и гарантии Способы оплаты Заказать работу Контакты
рус.укр.
Pасширенный поиск
ЦЕНА:   128 грн.
ЦЕНА:   294 руб.
Данную работу можно скачать сразу после оплаты!!!
Тема работы:

Історія податків України   (ID работы: 1903)

Направление: Фінанси
Предмет: Финансы налогообложения
Тип работы: Курсовая работа
Число страниц: 39
Год защиты: 2010
Язык: Украинский
Содержание
Вступ
1.Історія розвитку та еволюція непрямих податків
2.Історія формування податкової системи в Київській Русі
3.Грошова, натуральна данина Литовсько-Польської доби
4.Податки Козацької держави (1648-1654 рр.)
5.Принципи побудови та призначення податкової системи України
Висновки і пропозиції
Список використаної літератури
Введение
Податкова система кожної країни відображає специфічні умови соціально-економічного розвитку країни. Це рівень розвитку економіки і соціально-економічної сфери, її зовнішня і внутрішня політика, географічне положення і кліматичні умови, традиції народу і багато інших чинників. Не може бути держав з тотожними системами оподаткування.
Податки як головне джерело державних доходів мають багатовікову історію. Цілісна система оподаткування кожної країни формувалася завдяки тривалому періоду становлення та розвитку держави. Досліджуючи природу податків, вчені-економісти XVIII-XIX століть підкреслювали такі їхні особливості: необхідність, яка зумовлена існуванням держави; законність і відповідність доходам де податки розглядалися як періодичні, встановлені законом внески громадян, зроблені ними відповідно до їхніх доходів на потреби держави; обов'язковість де податки – це примусові платежі.
Податки існують у людському суспільстві майже тисячу років, але для людини немає більш гнітючої процедури, ніж сплата їх. Запровадження податків мало надзвичайно важливе прогресивне значення для розвитку людського суспільства. Їх порівнюють із винаходом колеса або парової машини. Податки є, по суті, головним засобом формування бюджету держави. Це джерело, що забезпечує існування бюджетної сфери суспільства, цілої армії наших громадян – лікарів, вчителів, науковців, діячів культури і мистецтва, пенсіонерів, малозабезпечених, а також студентів. Повнота сплати податків визначає долю не тільки цих людей, а й усієї економіки.
Прямі податки є однією з найважливіших фінансових категорій. Історично це найважливіша форма фінансових відносин між державою і членами суспільства. Саме виникнення держави спричинило появу платежів та внесків до державної скарбниці.
Непрямі податки встановлюються в цінах товарів і послуг, їх розмір для окремого платника прямо не залежить від його доходів. Тільки прямо, оскільки непрямі податки включаються в ціни, то їх платить в абсолютному розмірі більше той, хто більше споживає, а більше споживає той, хто має вищі доходи. Тому непрямі податки вважаються найсправедливішими, фіскальними. Найхарактернішими прикладами непрямого оподаткування є податок на додану вартість, акцизний збір, мито.
Непрямі податки сплачує багато платників за місцем створення нової вартості. Непрямі податки розрізняються простотою обчислення; широка база оподаткування сприяє зростанню доходів бюджету; вилучення податку на всіх етапах руху товарів забезпечує рівномірний розподіл податкового тягаря між усіма суб’єктами підприємницької діяльності; застосування нульової ставки на експортні товари сприяє збільшенню обсягу експорту та підвищенню конкурентоспроможності вітчизняних товарів на світовому ринку.
Сучасна податкова система, яка створюється в Україні, повинна відповідати перехідному стану економіки, відбивати і формувати відношення між суб'єктами та їх інтересами, насамперед між державою, зацікавленою в одержанні фінансових засобів, трудовим колективом, зацікавленим у підвищенні власних прибутків, і господарствами.
Історія формування системи оподаткування в сучасному вигляді досить яскрава і носить суперечливий характер.
У економічній літературі зустрічається безліч підходів до трактування етапів розвитку податків. Деякі вчені вважають, що податки виникли разом із зародженням держави, «якій були потрібні кошти на утримання армії, судів, чиновників й на інші потреби», інші – з розшаруванням суспільства на класи та появою товарного виробництва.
Об’єктом дослідження в роботі є податки України.
Предметом дослідження виступає історія формування податків в Україні.
Метою роботи є дослідити історія виникнення та формування податків та податкової системи України.
Для досягнення поставленої мети в роботі вирішуються наступні завдання:
- розглянути історію розвитку та еволюція непрямих податків;
- вивчити історію формування податкової системи в Київській Русі;
- дослідити грошову, натуральну данину Литовсько-Польської доби;
- розглянути податки Козацької держави у 1648-1654 роках;
- вивчити принципи побудови та призначення податкової системи України.
Теоретичну та інформаційну базу дослідження становлять законодавчі та нормативні акти України, монографічна література та періодичні зарубіжні й вітчизняні видання.
Заключение
У роботі було розглянуто історію розвитку та еволюція непрямих податків, вивчено історію формування податкової системи в Київській Русі, досліджено грошову, натуральну данину Литовсько-Польської доби, розглянуті податки Козацької держави у 1648-1654 роках, а також вивчені принципи побудови та призначення податкової системи України.
Податки є голов¬ним засобом формування бюджету держави.
Податкова система є найдавнішою фінансово-економічною систе¬мою людства.
В історії оподаткування (у глобальному масштабі) зазвичай виділяють три етапи. Перший етап – від древнього світу і до початку середньовіччя – це зародження інституту податків, які мали випадковий і тимчасовий характер, справлялися у примітивних формах, дуже часто у натуральному вигляді. Другий етап охоплює XVI-XVIII ст., характеризується становленням феодальних держав, грошових господарств країн, бурхливим розвитком податків, які прак¬тично стягувалися за все, що можна: вікна, двері, майно, бороди, спадщину, землю, будинки, товари, прибутки, з холостяків, євреїв, проституток, покій¬ників і т. п. Третій етап розвит¬ку податків, який настав кінці XVIII ст., був більш цивілізований. В цей час набувають поширення ідеї про законність і природність обкладання для задоволення державних потреб, обґрунтовуються найважливіші засади оподаткування, такі як рівномірність, визначеність, зручність, дешевизна справляння податків.
Податкова політика Київської Русі будувалась наступним чином: виділялись волості з визначенням загальної суми податі по окла¬дах, які визначалися на підставі сохи; оклад розподілявся по окремих селах і посадах; визначався розмір податі з кожного двора або податної особи.
При цьому подать, яка збиралася з двору, була однаковою для податної особи незалежно від її майнового стану.
У роботі було з’ясовано, що податкова система України того часу була досить ефективною. Об'єктом оподаткування була визнана земля. Подат¬ки стягувались як у натуральній, так і в грошовій формі. Тодішня система оподаткування диференційовано підходила до платників податків, що було позитивною ознакою для того часу.
У четвертому розділі роботи було розглянуто податки Козацької держави.
Козаки та їх старшина за військову службу відстоювали свій привілей – звільнення від податків, їх сплачували лише селяни та міщани. Головний грошовий податок, який січові власті стягували з посполитих, називався «військовим окладом». Цей податок був основним прибутком Коша Запорозької Січі. Козацька скарбниця у дуже незначній частині поновлювалась за рахунок прямих податків. Головне значення мали прибутки з привізних і вивізних мит(так звані індикти і ефекти) та непрямі податки – оплата з млинів, гут, рудень, з тютюну, дьогтю, селітри, шинків.
Ці податки були організовані у свого роду державні монополії, так звані оренди. Власники цих підприємств не могли продавати свою продукцію вроздріб, а доставляли їх за твердими цінами орендарям, які платили державі визначений податок.
Немалу частку військових прибутків становив «димовий» податок, який запорізькі козаки збирали з так званих «сиднів», що вважались підданими козацького товариства.
Кардинально змінилася податкова політика в Україні в 1991 році, коли був прийнятий Закон України «Про систему оподатку¬вання», який визначає принципи побудови системи оподаткування в Україні, податки і збори до бюджетів та до державних цільових фондів.
Одним з першочергових завдань ринкової реформи в Україні є створення ефективної податкової системи, яка б забезпечувала розвиток економіки країни, відповідним чином регулювала б економічні відносини.
Основне завдання державних органів полягає в тому, щоб створити податковий механізм впливу на господарську поведінку юридичних та фізичних осіб.
Система оподаткування в Україні являє собою сукупність податків і зборів (обов’язкових платежів) до бюджету та внесків до державних цільових фондів, що справляються у визначеному порядку. Її сьогоднішній стан можна охарактеризувати як створення основ, реформування самої податкової системи (впровадження податків, характерних для більшості розвинутих країн з ринковою економікою, наприклад, податку на додану вартість, наповнення нових форм оподаткування ринковим змістом.
Податки є формою фінансових відносин між державою і членами суспільства з метою створення загальнодержавного централізованого фонду грошових ресурсів, необхідних для здійснення державою її функцій.
Аналіз системи оподаткування в Україні, її становлення й розвитку дає змогу зробити висновок про серйозні недоліки, що їй притаманні.
По-перше, це нестабільність податкової системи. Часті зміни в законодавчих актах щодо окремих податків негативно впливають на розвиток підприємницької діяльності.
По-друге, основним є фіскальне спрямування податкової системи, недостатнє виявлення регулюючої функції основних податків.
По-третє, система в цілому надто громіздка, розрахунки окремих податків невиправдано ускладнено.
Литература
1. Закон України «Про систему оподаткування» від 18.02.97. № 77/97-ВР зі змінами внесеними 5.03.98. № 199/98-ВР // Урядовий кур’єр. - 12.06.98. - № 105-106. - С. 3-9.
2. Митний кодекс України від 11.07.02 р. № 1970-XII
3. Указ Президента України «Про утворення державної податкової адміністрації України та місцевих державних податкових адміністрацій», від 22.05.93. № 199/93 // Вісник податкової служби України. – 2008. - № 105-106. - С. 21-72.
4. Указ Президента України «Про платників та порядок сплати акцизного збору», від 11.05.98. № 453/01 // Вісник податкової служби України. - 2008. - № 2. - С.6.
5. Білик А.Г., Золотько О.М. Податкова система України. – К., 2000.
6. Василик О.Д., Павлюк К.В. Фінанси України: Підручник. – К.: НІОС. – 2002. – 608 с.
7. Гридчина М. В., Вдовиченко Н. И., Калина А. В. Налоговая система Украины: Учеб. пособие. – К.: МАУП, 2000.
8. Литвиненко Я.В. Податкова політика: Навч. посіб. – К.: МАУП, 2003. – 224 с.
9. Кудряшов В.П. Фінанси: Навчальний посібник. – Херсон: Олді-плюс, 2006. – 352 с.
10. Мельник П.В. та ін. Податкова система України: Практикум. – Ірпінь: Академія ДПС України, 2004. – 365 с.
11. Нікбахт Е., Гроппеллі А. Фінанси. – К.: Вік, Глобус, 2005. – 383 с.
12. Опарін В.М. Фінанси (загальна теорія): Навчальний посібник – 3-тє вид., без змін. – К.: КНЕУ, 2006. – 240 с.
13. Романенко О.Р. Фінанси: Підручник. – К.: Центр навчальної літератури, 2004. – 312 с.
14. Субтельний О. Історія України – К.: Либідь, 1996.
15. Ткаченко Н.М. Податкові системи країн світу та України. – К.: Алерта 2004. – 538 с.
16. Філімоненков О.С. Фінанси підприємств: Навч. посіб. – 2-ге вид., переробл. і допов. – К.: МАУП, 2004. – 328 с.
17. Фінанси: Навчальний посібник / О.П. Близнюк, Л.І. Лачкова, В.І. Оспіщев та ін. – К.: Знання, 2006. – 415 с.
18. Ярошенко Ф.О., Павленко В.Л. Історія податків та оподаткування в Україні: Навчальний посібник. – Ірпінь: Академія ДПС України, 2002р. – 240 с.
19. Бабійчук А.Б. Напрямки вдосконалення системи оподаткування в Україні // Фінанси України. – 2008. – № 10. – с. 99-102
20. Василенко Ю. Шляхи розвитку товарообміну між Росією й Україною // Економіст. – 2009. – № 4. – с. 39-49
21. Дем’яненко М.Я. Податок на додану вартість: економічна суть і механізм реалізації // Економіка АПК. – 2009. – № 12. – с. 38-43
22. Дороги Н.І. Податкова система України і розвинутих зарубіжних країн (порівняльний аналіз) // Фінанси України. – 2009. – № 6. – с. 75-82
23. Мацелюх Н. Особливості податкової політики у сфері непрямого оподаткування // Реформа міжбюджетних відносин і проблеми розвитку податкової системи України: Мат. наук.-практ. конф. – Ірпінь: АДПСУ, 2005. – с. 250
24. Полотенко Д.В. Державний бюджет України і його грошове наповнення // Фінанси України. - 2008. - № 3. - С. 19-25
25. Сенчуков В. Оптимальна система оподаткування // Економіка України. – 2009. – № 3. – с. 55-59
Другие работы этого направления