Главная О проекте Условия работы Скидки Вакансии Цены и гарантии Способы оплаты Заказать работу Контакты
рус.укр.
Pасширенный поиск
ЦЕНА:   100 грн.
ЦЕНА:   229 руб.
Данную работу можно скачать сразу после оплаты!!!
Тема работы:

Використання міжнародного франчайзингу, як інструменту розвитку українських підприємств   (ID работы: 14)

Направление: Экономика
Предмет: Международные экономические отношения
Тип работы: Дипломная работа
Число страниц: 103
Год защиты: 2009
ВУЗ: Львовский национальный университет имени Ивана Франко
Специальность (факультет): міжнародна економіка
Курс: 3
Язык: Украинский
Содержание
ЗМІСТ
Вступ
Розділ І. Дослідження ролі та місця франчайзингу у міжнародному бізнесі
1.1 Технологія франчайзипнгових відносин у світовому господарстві
1.2 Особливості використання франчайзингу в зовнішньоекономічній діяльності компанії різних країн
1.3 Сучасні світові тенденції у сфері франчайзингу
Розділ ІІ. Створення магазину з використанням франчайзингової співпраці
2.1 Проект створення фірмового салону Atlantic на основі франчайзингової співпраці
2.2 Аналіз створення власного аналогічного магазину
2.3 Порівняльний аналіз двох проектів. Визначення переваг та недоліків
Розділ ІІІ. Проблеми та перспективи розвитку франчайзингу у міжнародному бізнесі та в Україні
3.1 Проблеми та перспективні напрямки розвитку світового ринку франчайзингу
3.2 Проблеми та перспективи розвитку франчайзингу на ринку України
3.3. Проблеми та перспективи розвитку франчайзингу на ринку України
Висновки
Список використаної літератури
Додатки
Введение
Вступ
Актуальність дослідження франчайзингу у міжнародному бізнесі обумовлена тим, що в останнє десятиліття, в країнах з розвинутою ринковою економікою франчайзинг набув значного поширення.
На сучасному етапі розвитку вітчизняної економіки однією з головних проблем є формування гнучкої структури управління, яка відповідала б загальносвітовим тенденціям, передусім за здатністю поєднувати в собі різні форми власності та адекватні їм моделі ведення бізнесу. Вирішення даної проблеми значною мірою залежить від розвитку малого бізнесу і прискорити його можна за допомогою одного з найефективніших способів – системи взаємовигідних партнерських відносин, тобто франчайзингу.
Франчайзинг – форма організації і ведення підприємницької діяльності (бізнесу) на основі об’єднання матеріальних і фінансових засобів і один зі способів надання продукції або послуг населенню.
Складність відносин, що виникають при здійсненні підприємницької діяльності на умовах франчайзингу, обумовлює існування декількох позицій щодо його поняття і сутності. У світі не склалося єдиної точки зору з приводу визначення франчайзингу, тому що в різних країнах він набув своїх специфічних особливостей.
Отже, франчайзинг - це особлива форма вертикальної інтеграції, якій властива, з одного боку, здатність до зменшення витрат, а з іншого - можливість створювати більш міцну конкурентну позицію. Для малого бізнесу інтеграція забезпечує стійкий доступ до ресурсів, а для головної компанії створює мережу пов'язаних зобов'язаннями операторів, які доводять продукцію до завершення і надають її кінцевому споживачу. Однак, незважаючи на структуруючу функцію й очевидні переваги, вертикальна інтеграція несе у собі серйозні недоліки, а саме: замикання компанії в одній галузі; зниження адаптації до нових технологій; обмеження вільного вибору контрагентів; виникнення проблем, пов'язаних із необхідністю балансування виробничих потужнос тей на кожному елементі комплексу; зниження виробничої гнучкості компанії та збільшення часу, необхідного для розробки нового продукту і виведення його на ринок.
Мета та завдання дослідження. Метою дипломної роботи є дослідження ролі та місця франчайзингу у міжнародному бізнесі.
Для досягнення мети у роботі були поставлені такі завдання:
- розглянути теоретично-методологічні підходи до визначення сутності та особливостей франчайзингу;
- проаналізувати франчайзинг як форма виробничо-збутових інтеграційних відносин у міжнародному бізнесі;
- дослідити виникнення, розвиток поняття франчайзинг та різновиди франчайзингу;
- висвітлити економічні основи розвитку франчайзингу;
- здійснити дослідження ролі та місця франчайзингу у міжнародному бізнесі шляхом аналізу технології франчайзингових відносин в світовому господарстві, аналізу особливостей використання франчайзингу в зовнішньоекономічній діяльності компаній різних країн;
- охарактеризувати сучасні світові тенденції у сфері франчайзингу;
- розглянути проблеми та перспективи розвитку франчайзингу у міжнародному бізнесі та в Україні;
- проаналізувати проблемні аспекти та перспективні напрямки розвитку світового ринку франчайзингу;
- висвітлити стан франчайзингових відносин в Україні на сучасному етапі та обсгрунтувати проблеми та перспективи розвитку франчайзингу на ринку України.
Об’єктом дослідження єстворення магазину білизни „Atlantic”.
Предметом дослідження є економіко-фінансові чинники формування та розвитку франчайзингових відносин в міжнародному бізнесу.
Методи дослідження. Для досягнення поставленої в роботі мети було використано такі методи дослідження: систематизації та узагальнення, групування внутрішніх чинників формування й розвитку франчайзингових відносин, статистичного та порівняльного аналізу, структурно-логічний, графічний (для наочного представлення результатів дослідження).
Інформаційна база дослідження. Теоретичною основою дослідження є наукові праці вітчизняних та іноземних авторів, матеріали періодичних видань, статистичні матеріали Державного комітету статистики України, національні законодавчі та нормативно-правові акти, офіційні видання Асоціації франчайзингу України (каталоги франшиз).
Проблематику формування та розвитку франчайзингових відносин розкривають у своїх працях такі вітчизняні та зарубіжні науковці, як Г.Андрощук, І.Бойчук, З.Варналій, А.Виноградська, Ж.Дельтей, В.Денисюк, Д.Земляков, О.Корольчук, Г.Кочетков, О.Кузьмін, О.Легейда, М.Макашев, М.Мендельсон, Я.Мюррей, С.Сілінг, Бр.Сміт, Дж.Стенворт, У.Сухорська, Г.Цират, С.Шейн, І.Школа, Л.Шульгіна, О.Шулус та інші. У роботах цих авторів розкриваються сутність та значення франчайзингових відносин, підходи до класифікації франчайзингу, переваги та недоліки використання франчайзингу, особливості процесу формування та здійснення франчайзингових відносин тощо.
Заключение
Висновки
На основі проведеного аналізу розвитку міжнародного франчайзингу та дослідження реалій української економіки щодо здійснення бізнесу на основі франчайзингу можна зробити наступні висновки:
1. В роботі уточнено визначення понять “франчайзинг” та “франшиза” шляхом більш повного розкриття у них об’єкту франчайзингових відносин. Уточнені поняття мають методологічне значення для розвитку теорії підприємництва. Розкрито об’єктивний характер сутності інших основних понять категорійного апарату франчайзингових відносин, зокрема, таких, як “франчайзер”, “франчайзі”, “франчайзингове підприємство”, “франчайзингова система”, “франчайзинговий пакет”.
2. Розглянуто підходи низки науковців до систематизації видів франчайзингу. На основі узагальнення існуючих класифікацій видів франчайзингу, уточнення сутності товарного франчайзингу, обґрунтованого об’єднання окремих існуючих видів франчайзингу відповідними класифікаційними ознаками (за кількістю франчайзингових підприємств, якими володіє один франчайзі; за наявністю та роллю посередників між франчайзером і франчайзі), об’єктивного віднесення регіонального та субфранчайзингу до підвидів непрямого франчайзингу, а також введення нових класифікаційних ознак (за місцем знаходження та резидентством франчайзера і франчайзі; за правом франчайзі займатися іншими видами діяльності, окрім визначених угодою франчайзингу) сформовано класифікацію видів франчайзингу. При цьому розкрито сутність виокремлених в межах пропонованої класифікації видів франчайзингу. Сформована класифікація покликана забезпечити учасників франчайзингових відносин інструментом прийняття більш обґрунтованих рішень в процесі обрання ними виду франчайзингового співробітництва і формулювання умов угоди франчайзингу.
3. Проведено огляд особливостей франчайзингової форми організування підприємницької діяльності, на основі чого побудовано модель формування та здійснення франчайзингових відносин підприємств, теоретичне значення якої полягає у наочному відображенні основних аспектів взаємовідносин між сторонами франчайзингової угоди.
4. На основі опрацювання літературних джерел за проблемою встановлено, що франчайзингові відносини включають в себе елементи низки інших видів економічного співробітництва, зокрема, ліцензування, передачі ноу-хау, дилерства, інвестування, спільної діяльності, оренди, купівлі-продажу, надання послуг тощо, що дозволило сформулювати нову характерну рису франчайзингу - комплексність. Обґрунтовано необхідність врахування комплексного характеру франчайзингу в процесі розроблення законодавчої бази здійснення франчайзингових відносин з метою запобігання уникненню суб’єктами господарювання спеціальних норм законодавчого регулювання відносин франчайзингу.
5. За результатами аналізу виявлено, що одним з найбільш показових прикладів ефективної реалізації франчайзингової технології в міжнародному бізнесі є мережа компанії МсDоnаld's, яка представлена на сьогоднішній день у 119 країнах світу більше 30000 ресторанами, близько 75% (приблизно 23000) з який знаходяться в управлінні франчайзі. Також варто виділити мережу IKEA, усі магазини якої (більш 180 у більш ніж 60 країнах) працюють за франчайзинговми угодами.
В процесі дослідження встановлено, що стрімкими тенденціями сьогодні розвивається франчайзинг в туристичній індустрії, зокрема в готельному бізнесі. На заході франчайзний підхід до індустрії гостинності дуже розвинутий, франчайзинг- це одна з форм управління готелями. По кількості готелів, які об’єднані в готельні групи, лідуюче положення займають США (60%), 15% готельних груп розташовано у Великобританії, 10% -у Франції, 5%- в Іспанії, 5%- в Японії, 5%- в Швейцарії.
Незважаючи на широке застосування франчайзингу в усьому світі, тільки 14 країн прийняли спеціальні законодавчі акти, що стосуються франчайзингу. До числа таких країн належать США, Канада, Мексика, Бразилія, Іспанія, Франція, Австралія, Китай, Малайзія, Індонезія, Північна Корея, Білорусія, Росія, Румунія. Отже, як показує більш ніж сторічний досвід тих країн, що винайшли франчайзинг і ефективно його використовують, ця система є більш ніж перспективною. Незважаючи на певну частку екзотики й недоліки законодавчого регулювання в Україні, система франчайзингу може принести чималі прибутки вітчизняним бізнесменам. Головне – необхідно навчитися вміло її використовувати.
6. За результатами представленого аналізу мож видно, що ринок франчайзингу усе ще обмежений у Центральній і Південно-східній Європі. Як важлива складова прямих іноземних інвестицій, франчайзинг ще недостатньо ясний місцевій і центральній владі, також як і місцевому діловому миру. Ця ситуація пояснюється існуванням ряду бар'єрів у процесі впровадження франчайзингу.
Безсумнівно, двома самими головними факторами, що визначають розвиток франчайзингу, стануть пожвавлення в економіці (або відсутність такого), а також продовження росту сфери обслуговування, на якій в основному й зосереджений франчайзинг. Збільшення сфери обслуговування є довгостроковою тенденцією. З іншого боку, зростання конкуренції в багатьох із цих секторів, можливо, змусить багатьох висококваліфікованих професіоналів, які раніше організували б свій бізнес, задуматися тепер про покупку франшизи як про альтернативну можливість, що дозволить їм скористатися перевагами роботи під прикриттям великої організації, будучи при цьому керівниками власного бізнесу.
7. Серед основних проблемних аспектів розвитку франчайзингу варто виділити: по-перше, довгий період розвитку багатьох франчайзингових систем у Європі й Америці призвів до збільшення числа франчайзі, які досягли високого рівня успіху на міжнародному ринку, а також до росту кількості франчайзі, що володіють декількома торговельними точками; по-друге, економічний спад початку 1990-х рр. сприяв поширенню асоціацій франчайзі. У той же час він виявив більш давню й глибоко вкорінену проблему, а саме труднощі, випробовувані багатьма франчайзерами при відборі франчайзі досить високого рівня й, що володіють при цьому засобами, необхідними для вкладення в бізнес.
Тенденції розвитку світової економіки вказують на подальше збільшення використання франчайзингу як ефективної й гнучкої форми організації бізнесу, що дозволяє знизити ризик у малому підприємництві й сприятливому швидкому просуванні сучасних технологій як у виробничій сфері, так і в сфері послуг. При цьому підвищується мотивація на нижньому рівні керування.
Міжнародні експерти прогнозують, що наступні два десятиліття стануть періодом стрімкого розвитку міжнародного франчайзингу. На думку експертів IF A, одним з факторів, що створюють передумови для швидкого росту франчайзингових систем на початку XXI ст., саме і є його глобалізація. У глобальних франчайзингових мережах можна виділити дві основні тенденції: поява комплексних франчайзингових підрозділів та проникнення франчайзингу в сферу інформаційних технологій, в електронну комерцію й у найвідомішу глобальну мережу - Інтернет.
Позитивний вплив франчайзингу на розвиток підприємництва зумовив його широке використання в більш ніж 75 сферах бізнесу в понад 80 країнах світу. Разом з тим, для України франчайзинг є порівняно новою формою організування підприємницької діяльності, яка тільки починає набувати поширення серед вітчизняних суб’єктів господарювання.
8. Проаналізовано практику використання франчайзингової форми співробітництва в Україні, на основі чого зроблено висновки: франчайзингові відносини є порівняно новим явищем в економіці нашої держави, однак останніми роками спостерігається стійка тенденція дедалі ширшого використання вітчизняними суб’єктами господарювання франчайзингової форми організування підприємницької діяльності, тобто зростання кількості франчайзерів та франчайзі; франчайзинг в Україні в основному представлений мережами вітчизняного походження; найбільш активно вітчизняний франчайзинг розвивається у сферах торгівлі, громадського харчування та послуг. Встановлено, що структура суб’єктів франчайзингу в Україні за ознаками країни походження та сфери діяльності значною мірою зумовлена виокремленими внутрішніми економіко-фінансовими чинниками формування та розвитку франчайзингових відносин підприємств, а саме: розміром франчайзингової винагороди, величиною інвестицій у створення та забезпечення діяльності франчайзингового підприємства, очікуваними результатами діяльності франчайзингового підприємства.
Зазначимо, що сьогодні експерти виділяють три основних сегменти розвитку франчайзингу на вітчизняному ринку: торгівля, сфера послуг і швидке харчування. Аналітики вважають, що співвідношення між цими напрямками за останній рік істотно не змінилося; приріст кількості франчайзерів був приблизно однаковим у всіх сегментах - в 2 рази. Найбільш активно франчайзинг розвивається в продовольчій сфері. Як відзначають фахівці, один з найбільш перспективних сегментів для розвитку франчайзингового бізнесу - в Україні - підприємства громадського харчування.
9. Франчайзинг є відносно новим явищем в економіці України. Разом з тим, за оцінками експертів, франчайзингова форма організування підприємницької діяльності останніми роками набуває швидкого поширення серед вітчизняних суб’єктів господарювання.
На жаль на даний момент варто констатувати, що франчайзинг в Україні не одержав широкого поширення, хоча потенційні можливості впровадження його досить широкі. Основні проблеми стримування розвитку франчайзингу в нашій країні можна класифікувати із причин їхнього виникнення.
1. Економічні проблеми. До даних проблем можна віднести: нестабільність розвитку економіки України. Франчайзингові схеми вимагають стабільності й передбачуваності економіки; відсутність у більшості підприємців - потенційних франчайзі - необхідного стартового капіталу для входження у франчайзингові систему; складність, а часом і неможливість одержання кредитів для створення стартового капіталу.
2. Організаційно-правові проблеми. В Україні стримування розвитку франчайзингу відбувається насамперед у правовій сфері. Ці проблеми, пов'язані із практично повною відсутністю правового забезпечення франчайзингу в Україні.
3. Соціально-психологічні проблеми. До них можна віднести: відсутність вітчизняного досвіду й острах провалу в суб'єктів франчайзингової системи - франчайзера і франчайзі; відсутність належної поваги до інтелектуальної власності.
Франчайзинг в Україні в основному представлений мережами вітчизняного походження, що працюють у сферах торгівлі, громадського харчування та послуг. Встановлено, що структура суб’єктів франчайзингу в Україні за ознаками країни походження та сфери діяльності значною мірою зумовлена економіко-фінансовими чинниками формування й розвитку франчайзингових відносин підприємств, зокрема, розміром франчайзингової винагороди, величиною інвестицій у створення та забезпечення діяльності франчайзингового підприємства, очікуваними результатами діяльності франчайзингового підприємства.
Отже, для розвитку франчайзингу в Україні є досить широкі можливості, але для реалізації цих можливостей необхідно створити певні умови:
1. Потрібна законодавча ініціатива по розробці закону про франчайзинг і внесення відповідних змін у пов'язані з ним закони й нормативні акти.
2. Необхідне включення в урядову програму підтримки малого підприємництва системи розвитку франчайзингу.
3. Дуже важливе створення системи податкових пільг для франчайзі, особливо на початковому етапі розвитку франчайзингової системи.
4. Доцільно надати можливість застосування франчайзі спрощеної системи бухгалтерського обліку.
5. Потрібне створення мережі учбово-консультаційних центрів по франчайзингу, не тільки в Києві, але й у регіонах.
Аналіз зарубіжного та вітчизняного досвіду розвитку франчайзингу свідчить, що ця інтегрована форма бізнесу найбільш вигідна і широко застосовується в усіх країнах з розвинутою ринковою економікою.
Литература
Список використаної літератури
1) Господарський кодекс України від 16.01.2003 № 436 – IV // www.rada.gov.ua/
2) Цивільний кодекс України від 16.01.2003 № 435 – IV // www.rada.gov.ua/
3) Андрощук Г., Денисюк В. Франчайзинг: организационные формы, поиск и выбор партнеров // Бизнес Информ. - 1997. - №10. - С.32-37.
4) Бабічева О. І. Розвиток франчайзінгу в Україні // Вісник. - К., 2005. - N5 (33). - с. 61–65
5) Балабанов И.Т., Балабанов А.И. Внешнеэкономические связи: Учеб. пособие. – М.: Финансы и статистика, 1998. – 512с.
6) Балабанова Л. Франчайзинг як система розподілу: концепція та термінологія // Торгівля і ринок України. - Донецьк, 2001. - Вип.12, т.1. - с. 208–213.
7) Баран В. П. Деякі аспекти розвитку франчайзингу // Стан і проблеми трансформації фінансів та економіки регіонів у перехідний період. - Хмельницький, 2004. - с. 15–17
8) Бедринець М.Д. Франчайзинг: світовий досвід і перспективи розвитку в Україні // Фінанси України. - 2007. - №2. - С.96-104.
9) Бездітко Ю. М. Використання франчайзингу в фінансово-господарській діяльності підприємств малого бізнесу в Україні // Зб. наук. пр. - Черкаси, 2005. - Вип.15. - С.266–26915
10) Безрукова Н. В. Особливості франчайзінгу в міжнародному бізнесі // Наук. вісн. - Полтава, 2005. - N1 (15). - с. 47–52.
11) Бланк И.А. Торговый менеджмент. - 2-е изд., перераб. и доп. - К.: Эльга, Ника-Центр, 2004. - 784с.
12) Богатырев И. Финансовые механизмы поддержки предпринимательства // Економіст. - 2000. - № 6. - С. 24-27
13) Бойчук І. Доцільність розвитку франчайзингової системи співробітництва в Україні // Регіональна економіка. - 2001. - №3. - С.251-255.
14) Бурлакова А. Н. Особенности формирования цен в условиях франчайзинговых отношений // Зб. наук. пр. - Миколаїв, 2005. - N6 (405). - С.108–114
15) Великий енциклопедичний юридичний словник / За редакцією акад. НАН України Ю.С. Шемшученка. – К.: ТОВ ”Видавництво ”Юридична думка””, 2007. – 992с.
16) Величко О. В. Правова природа франчайзингу // Наукові записки. - К., 2002. - Т.20: Спец. вип., ч.2. - С.323–324
17) Вознюк Є. Франчайзі, пас сіс жур//Бізнес, №15, 2006 рік, с.66-68
18) Волошин Є. Н. Франчайзінг як елемент сучасної бізнесової діяльності // Матеріали підсумкової наукової конференції професорсько-викладацького складу (19–24 квітня 2000 р.). - Одеса, 2006. - с. 40 -55
19) Герасимчук З.В., Горбач Л.М. Міжнародні економічні відносини: Навч. посіб. для студ. екон. спец. вищ. навч. закл. / Луцький держ. технічний ун-т. - Луцьк: Надстир'я, 2001. - 328 с.
20) Гладун Т. М. Роль бренду у формуванні франчайзингових відносин // Вісник. - Львів, 2006. - N570: Менеджмент та підприємництво в Україні: етапи становлення і проблеми розвитку. - С.81–85
21) Дахно І.І., Бовтрук Ю.А. Міжнародна економіка: [Навч. посіб. для студ. вузів] / Дахно І.І., Бовтрук Ю.А.; Міжрегіон. акад. упр. персоналом. - К., 2002. - 214 с.
22) Дацюк Л. “Швидко” McDonald’s – не товариш // Дзеркало тижня. – 2004. - №14 (489). – С.12.
23) Дворніков М.Є. Міжнародна економіка: [Навч. посіб. для студ. екон. спец.] / Вінниц. держ. техн. ун-т. - Вінниця: ВДТУ, 2001. - 201 с.
24) Деев А. Франчайзинговый фаст-фуд // Компаньон. - 2002. - №26 (282). - С.45-47.
25) Дроздова Г.М. Менеджмент зовнішньоекономічної діяльності підприємства: Навч. посібник. - К.: ЦУЛ, 2002. - 172с.
26) Дубінець В. Роль і місце франчайзингу у розвитку малого бізнесу в Україні // Схід. - 2004. - №7 (31). - С.10-14.
27) Економічний тлумачний словник: власність, приватизація, ринок цінних паперів (українсько-англійсько-російський) / Л.М.Алексеєнко, В.М.Олексієнко. – Тернопіль: Астон, 2003. – 672с.
28) Зайчев І. Марка напрокат // Контракти, №50, 2006 рік, с. 7
29) Зархин М. Практика франчайзинга. Преимущества и недостатки // Маркетинг и реклама. - 2002. - №7-8 (71-72). - С.37-40.
30) Земляков Д.Н., Макашев М.О. Франчайзинг. Интегрированные формы организации бизнеса: Учеб. пособие для вузов. - М.: ЮНИТИ-ДАНА, 2006. - 142с.
31) Зовнішньоекономічна діяльність підприємств: Підручник для вузів / І.В.Багрова, Н.І.Редіна, В.Є.Власюк, О.О.Гетьман; за ред. д-ра екон. наук, проф. І.В.Багрової. - К., Центр навчальної літератури, 2004. - 580с.
32) Золотов А. В. Экологический франчайзинг и лизинг как факторы интеграции Украины в мировое сообщество // Экономические инновации. - Одесса, 2005. - Вып.20: Лизинг в системе экономических отношений. - С.179–186
33) Золотов О. В. Роль екологічного франчайзингу у сталому розвитку регіону // Вісник соціально-економічних досліджень. - Одеса, 2004. - Вип.18. - с. 124–128.
34) Искусство скорокормления // Торговое дело. - 2005. - №7. - С.46-50.
35) Іжик Х. Б. Договір франчайзингу - запорука успіху малого бізнесу // Наук. вісн. - Львів, 2006. - Вип.16.1. - С.362–368.
36) Килимник И. Договор франчайзинга: анализ содержания // Предпринимательство, хазяйство и право. – 2000. - № 110. – С.26-29.
37) Киреев А.П. Международная экономика: - – М.: Междунар. Отношения, 2006 – 414 с.
38) Кириленко О., Квасниця О.Франчайзинг і розвиток малого бізнесу в Україні: проблеми та шляхи їх вирішення//Вісник ТАНГ, № 5-1,2005 рік, с. 246-250
39) Козак Ю.Г., Ковалевський В.В., Ржепішевський К.І. Міжнародна економіка: в питаннях та відповідях. Навчальний посібник. Київ: Центр навчальної літератури, 2004, 676 с.
40) Козак Ю.Г., Лук’яненко Д.Г. та ін. Міжнародна економіка: навчальний посібник. – К.: Центр навчальної літератури, Видавництво „АртЕк”, 2002. – 436 с.
41) Козик В. В., Панкова Л. А. Світова економіка та міжнародні економічні відносини: Навч. посібник для студ. напрямку 6.0502 "Менеджмент" / Державний ун-т "Львівська політехніка" та ін.. - Львів, 1995. - 160 с.
42) Корольчук О. Формування франчайзингових мережевих структур та їхня економічна ефективність//Вісник КНТЕУ, №1, 2007 рік, с.75-87
43) Крайніков І. М. Особливості побудови франчайзингової мережі вітчизняних підприємств // Проблеми і перспективи розвитку банківської системи України. - Суми, 2004. - Т.10. - с. 244–256
44) Кузьмін О., Мирончук Т. Методика оцінювання економічної ефективності створення і діяльності франчайзингових підприємств//Актуальні проблеми економіки, №11, 2005 рік, с.56-65
45) Лазебник Л.Л. Міжнародна економіка: Курс лекцій: Навч. посіб. для студ. екон. спец. / Держ. податк. адмін. України. Акад. держ. податк. служби України. - Ірпінь, 2001. - 218 с.
46) Легейда Е. Франчайзинг - новая форма организации бизнеса // Бизнес Информ. - 1996. - №20. - С.28-33.
47) Ломачинська І. А. Механізми фінансування франчайзінгових мереж в трансформаційній економіці України // Экономические инновации. - Одесса, 2005. - Вып.23: Украинское Причерноморье в конкурентном экономическом пространстве (конкурентоспособность товаров и товаропроизводителей в условиях глобализации. - с. 92–99
48) Ломачинська І. А. Проблеми та перспективи розвитку франчайзингу в Україні // Экономические инновации. - Одесса, 2005. - Вып.20: Лизинг в системе экономических отношений. - С.172–178
49) Макеева Е. Особенности функционирования франчайзинга как формы международной деловой активности // Матеріали Міжнародної науково-практичної конференції «Управління підприємствами: проблеми та шляхи їх вирішення». - Донецьк, 2006. - Т.1. - с. 211–216
50) Мирончук Т. В. Систематизація видів франчайзингу // Наук. вісн. - Львів, 2006. - Вип.1 (3). - С.219–229
51) Мирончук Т.В. Оптимізація структури франчайзингової винагороди // Сучасний соціокультурний простір 2005: Матеріали всеукр. наук.-практ. інтернет-конференції (26-30 вересня 2005р.). Частина 1. – К.: ТОВ “ТК”Меганом”, 2005. – С.35-38.
52) Мирончук Т.В. Переваги та недоліки франчайзингу для учасників франчайзингових відносин // Науковий вісник Львівського юридичного інституту. Серія економічна: Збірник / Гол. ред. В.Л.Ортинський. – Львів: Львівський юридичний інститут МВС України, 2005. – Вип.2. – С.32-47.
53) Мирончук Т.В. Структура франчайзингової винагороди // Менеджмент та підприємництво в Україні: етапи становлення і проблеми розвитку. Вісник Національного університету "Львівська політехніка". - Львів: Видавництво НУ"ЛП", 2005. - №547. - С.69-76.
54) Нечепуренко С. О. Проблеми становлення франчайзингу в Україні // Вісник. - Львів, 2004. - N504: Проблеми економіки та управління. - с. 103–105
55) Нечепуренко С. О. Фінансові можливості розвитку франчайзінгу в Україні // Вісник соціально-економічних досліджень. - Одеса, 2002. - Вип.13. - с. 356–358
56) Нечепуренко С. О. Франчайзінг в ринковій економіці // Ринкова економіка: сучасна теорія і практика управління. - Одеса, 2004. - Т.7, вип.8: Формування ринкової структури у трансформаційній економіці України. - с. 663–667
57) Новий тлумачний словник української мови: У трьох томах / Укладачі: В.Яременко, О.Сліпушко. – К.: Видавництво “Аконіт”, 2001. – Т.3. – 864с.
58) Новицький В.Є. Міжнародна економічна діяльність України: Підручник. – К.: КНЕУ, 2003. – 948с.
59) Одягайло Б. М. Міжнародна економіка: Навч. посіб.. - К.: Знання, 2005. - 397 с.
60) Опейда З. Й. До питання про укладення договору франчайзингу на новий строк // Держава і право. - К., 2003. - Вип.21. - с. 371–375
61) Охріменко О. О. Дослідження природи та оцінка ризиків договорів франчайзінгу // Трансформаційні процеси у соціальній сфері. - К., 2003. - с. 90–98
62) Петренко Г., Скованы одной цепью//Новый маркетинг, №10, 2005 рык, с.80-85
63) Практикум по франчайзингу: для российских предпринимателей / Под ред. С.А.Силинга. - СПб: Фонд развития науки, 1997. - 206с.
64) Резниченко Н.О. Франчайзинг для франчайників // Український дiловий тижневик «Контракти» від 08.02.2006
65) Рокоча В.В. Міжнародна економіка: Навч. посіб.: У 2 кн.. - К.: Таксон, 2000. - 318 с.
66) Руднев Ю. Франчайзинг: преимущества и риски // ММ. Деньги и технологии. - 2002. - №12. - С.52-56.
67) Рыкова II.В. Франчайзинг: новые технологии, методология, договори. - М.: Соврем. зкономика и право, 2000. - 224 с.
68) Сєрова І. Як створити бізнес при мінімальних витратах // Юридичний журнал. – 2004. - №8. – С.73-75.
69) Сидоров Я. Договір комерційної концесії: аналіз зарубіжного досвіду і тенденції розвитку в Україні // Підприємництво, господарство, право. - 2004. - №1. - С.51-54.
70) Сидоров Я. Правовий статус сторін у договорі франчайзингу // Підприємництво, господарство і право. – 2003. - № 6. – С.31-34.
71) Сідун О.Я. Особливості та форми співпраці великого і малого бізнесу // Науковий вісник Ужгородського університету. Серія "Економіка". - Ужгород, 2002. – Вип.12. - С.100-103.
72) Смірнова Н. В. Франчайзинг в сфері ресторанного бізнесу: економічна суть та відображення в обліку // Наук. пр. - Кіровоград, 2005. - Вип.8. - с. 389–394
73) Солодченко І. Купіть фірмі обличчя. Договори франчайзингу: податковий і бухгалтерський облік // Дебет-кредит. - 2003. - №32. - С.19-24.
74) Спекторов Ю. І. Тенденції розвитку франчайзингу в Україні // Актуальні проблеми економіки: теорія і практика. - К., 2005. - Вип.1. - С.178–186
75) Сталінська А. Модель адаптації українських фірм до корпоративних систем транснаціональних корпорацій // Український бізнес ХХІ століття: реалії, проблеми, перспективи. Щорічник досліджень Консорціуму із удосконалення менеджмент-освіти в Україні. - К.: Навчально-методичний центр "Консорціум із удосконалення менеджмент-освіти в Україні", 2004. - С.10-61.
76) Ступницький В. В. Сутність та перспективи інвестиційної підтримки малого підприємництва у вітчизняній економіці за допомогою франчайзингу // Вісник. - Рівне, 2002. - Вип.5 (18): Економіка. - С.193–201
77) Суковатий О. Франчайзинг як система інноваційного розвитку економіки//Проблеми науки, №1, 2007 рік, с.23-27
78) Сухорська-Кравець У. Р. Франчайзинг як фактор економічного зростання в Україні // II Міжнародна наукова конференція «Соціально-економічні наслідки ринкових перетворень у постсоціалістичних країнах». - Черкаси, 2005. - С.133–136
79) Сухорська-Кравець У.Р. Франчайзинг як вид інноваційної діяльності підприємств в Україні // Вісник Хмельницького національного університету. Економічні науки. – Хмельницький: Редакційно-видавничий центр ХНУ, 2005. – №2 (66). – Т.1. – С.50-53.
80) Український ринок закладів громадського харчування швидкого обслуговування (Підготовлено Dragon Capital) / http://www.wnisefk.com.
81) Фірман, Аксінія. Перспективи розвитку франчайзингу в Україні // Розвиток ринкової економіки на Поділлі: здобутки, проблеми, перспективи. - Хмельницький, 2007. - с. 251–257
82) Формат fast-прибыли. Франчайзинг на рынке "быстрого" общепита // Торговое дело. - 2005. - №3. - С.22-25.
83) Франчайзинг - оптимальна форма малого бізнесу // Діловий вісник. - 2002. - № 5 (96). - С. 16-17.
84) Франчайзинговое предложение “Мак Смак” / http://www.maksmak.com.
85) Цират А. Перспективи правового регулирования франчайзинга в Украине // Маркетинг и реклама. - 2002. - № 7-8. - С. 54-57.
86) Цират А.В. Правовые аспекты работы по дистрибьюторским и франчайзинговым договорам в Украине // Welcome. – 2004. -№ 6. – С.3-9.
87) Цират А.В. Франчайзинг и франчайзинговьій договор. - К.: Истина, 2002. -246 с
88) Цірат Г. В. Франчайзинг: розвиток у світі та в Україні // Київський ун-т ім. Т. Шевченка. Вісник. Сер.: Міжнародні відносини. - К., 1999. - Вип.13. - С.65–70
89) Черватюк Л. Д. Франчайзинг в освіті - один із шляхів до глобалізації освітнього простору // Актуальні проблеми економіки: теорія і практика. - К., 2005. - Вип.1. - С.159–178
90) Шевчук В.О. Міжнародна економіка: теорія і практика. - Львів: Каменяр, 2003. - 719 с.
91) Школа І., Корольчук О., Дронь В. Оптимізаційна модель життєвого циклу франчайзингу // Економіка України. - 2005. - №6. - С.50-58.
92) Щербина О.В. Франчайзинг як особлива форма організації бізнесу // Проблеми формування ринкової економіки: Міжвід. наук. зб. / Відп. ред. О.О.Бєляєв. - К.: КНЕУ, 2001. - Вип.9. - C.225-231.
93) Foster D.L. The complete franchise book: what you must (and are rarely told) about buying or starting your own franchise. – Rocklin, CA, 1988. – 256 p.
94) Берл Г. Создать свою фирму: Пер. с англ. / Акад. народ. хоз-ва при Правительстве РФ. - М.: Дело Лтд, 1994. – 192 с.
95) Mancuso J., Boroian D. How to buy and manage a franchise. – New York, N.Y., 1993. – 286 p.
96) Tomzack M. Tips and traps when buying a franchise. - New York, N.Y., 1994. – 224 p.
97) The Profile of Franchising (International Franchise Association). – Washington, DC: The IFA Educational Foundation, 2000.
98) http://www.kontrakty.com.ua
99) http://franchising.kiev.ua/
100) http://www.franchising.org.ua
Другие работы этого направления
Економічна безпека країн в умовах глобалізації.
Євроінтерграція
Контрольна робота міжнародні економічні відносини
Теоретичні моделі формування валютного курсу
Сучасна політична ситуація в Грузії
Наслідки Brexit для ЄС, Великої Британії та України
Региональная структура ЭС
Чехія, Туркменістан, Чилі, Нігерія
Підготовка зовнішньоторговельної угоди з експорту спирту
Потенціал та стратегія розвитку Євросоюзу
Сучасні стратегії міжнародного цивілізованого розвитку Польші
Проблеми та перспективи входження України до ЄС
Сучасний стан та перспективи українсько-китайських відносин
СУЧАСНІ ПРОБЛЕМИ ГЛОБАЛІЗАЦІЙНИХ ПРОЦЕСІВ
Взаємовідносини Україна-НАТО: Сучасний стан та перспективи взаємовідносин
МЕВ в системі світового господарства
Аналіз методології ризиків в інформаціно-коммунікаційному забезпеченні підприємства
Євроінтеграція і валютна система ЄС
Підготовка зовнішньоторговельної угоди з імпорту риби (морепродуктів)
Пріорітети науково технічної політики єс
Вплив міжнародної організації праці на світовий ринок
Скласти порівняльну таблицю наукових підходів до глобалізації в межах основних напрямів та охарактеризувати її
Сучасний стан та перспективи розвитку євроринків капіталів
Розвиток зовнішньоторговельних відносин України з Європейским союзом
Перспективи глобалізації для України
Зовнішньоекономічні зв'язки країн Латинської Америки з Україною
Франко - німецькі відносини
Розвиток міжнародного поділу праці в сучасному світі
Формування джерел фінансових ресурсів Групи Світового банку
Економічні основи вирішення екологічних проблем світу
Задача з міжнароних економічних відносин
Напрями діяльності Міжнародного банку реконструкції і розвитку. Співпраця України з МБРР
Національні інтереси України
Визначте та охарактеризуйте базові елементи глобальної економіки
З якими формами прояву глобалізації я зустрічаюсь у сучасному житті. Мотивація глобалізації господарської діяльності
Міжнародна торгівля та її економічні основи
Економіка ФРН та її місце у всесвітньому господарстві ЄС
Роль транснаціональних компаній в економіці країн, що розвиваються
Міжнародні відносини між США і Китаєм
Регіональні відмінності в сучасній галузевій і територіальної структури кольорової мателургії країн Азії
Визначте та охарактеризуйте темпи і пропорції глобального розвитку
Підготовка зовнішньоторговельної угоди з імпорту фруктів
ВДОСКОНАЛЕННЯ МЕХАНІЗМУ РЕГУЛЮВАННЯ ЗОВНІШНЬОЕКОНОМІЧНОЇ ДІЯЛЬНОСТІ УКРАЇНИ ЩОДО МІЖНАРОДНИХ ОРГАНІЗАЦІЙ (на прикладі вступу до СОТ)
Внешнеэкономические отношения Украины с Азией
CNN
Облік і звітність за міжнародними стандартами
Инфляция и валютный курс, их взаимное влияние
Загальна характеристика торгівлі України і Польщі продуктами харчування
Інтеграційні об'єднання в Латинській Америці
Международный капитал